Nawiązanie współpracy pomiędzy Klientem a brokerem następuje na podstawie podpisanych dokumentów tj. pełnomocnictwa( zlecenia) i umowy brokerskiej. Pełnomocnictwo jest dokumentem , który informuje o udzieleniu upoważnienia brokerowi do wykonywania określonych czynności w imieniu i na rzecz Klienta, który takiego pełnomocnictwa udzielił. Pełnomocnictwo jest dokumentem, który okazujemy ubezpieczycielom w celu uzyskania oferty dla Klienta. Bez pełnomocnictwa obsługa Klienta w zakresie pozyskania ochrony ubezpieczeniowej czy też zawarcia umowy ubezpieczenia jest niemożliwa.
Umowa brokerska jest dokumentem regulującym prawa i obowiązki pomiędzy Klientem a brokerem. Zlecenie brokerskie jest połączeniem pełnomocnictwa i bardzo skróconej umowy brokerskiej. W naszej praktyce stosujemy rozwiązania, które akceptuje Klient. Pracujemy na dokumentacji przygotowanej przez uznaną Kancelarię Prawną – WKB Wierciński, Kwieciński , Baehr i rekomendowaną przez Polską Izbę Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych . Treść dokumentów może być modyfikowana przez strony przy obustronnej akceptacji.